Een sterrendiner met groente in de hoofdrol als kick-off van onze #gekopgroente campagne. Diverse sterrenchefs kookten het menu. Het werd een inspirerend en bijzonder diner zowel op het bord als in het gesprek. Bekijk het filmpje van het diner en hoor wat Rudolf van Veen, Antoinette Hertsenberg, Angela Groothuis en Paul Rosenmöller en hierover zeiden.

Sterrendiner als kickoff van de #gekopgroente campagne from Variatie in de Keuken on Vimeo.

De aanleiding voor onze campagne?

Er zijn te veel Nederlanders die ongezond eten. Slechts één procent van de jongeren en vijf procent van de volwassenen in Nederland eet voldoende groente. Variatie in de Keuken gelooft dat vandaag goed voor jezelf zorgen het begin is van goed zorgen voor de wereld van morgen. Daarom vragen wij jou om meer aandacht te hebben voor jezelf en voor wat je eet. Gevarieerd en groenterijk eten is een goede manier om een hoge diversiteit aan voedingsstoffen binnen te krijgen. Daarom is het belangrijk om meer groente te eten en iets minder vlees dan we nu doen. Dat is niet alleen gezond, maar ook nog goed voor het milieu en de portemonnee.

Datum & Locatie:
Woensdag 1 oktober 2014 in het 17e eeuwse Museum van Loon aan de Keizersgracht 672 te Amsterdam.

Bereik:
70 gasten hebben een unieke en verrassende avond ervaren, waar dieetwensen overbodig waren en iedereen volop kon genieten. Een avond in een feestelijke en informele sfeer, met entertainment, bijzondere tafelgenoten en natuurlijk verleidelijk lekkere groentegerechten. Iedereen vertrok geïnspireerd naar huis voelden zich bij het gezamenlijke doel betrokken.

Hoofdpartner:
GroentenFruit Huis

Partners:
Schuttelaar & Partners, Diabetes Fonds, Staatsloterij, Catering Lokaal, Carbon Events, Voedingscentrum, De Treeswijkhoeve, De vrienden van Jacob, De Lindehof, Mazie, Bij Robèrt

Logo's sponsoren

Recent Projects