Persbericht: Stichting Variatie in de Keuken en Schuttelaar & Partners voor meer groente op het bord

VIDKlogo Schuttelaarsenpartners

Schuttelaar & Partners en Stichting Variatie in de Keuken gaan samenwerken om gevarieerd eten met veel groente te stimuleren. De organisaties bundelen de kennis van Stichting Variatie in de Keuken over onderzoek en promotie van gezonde voeding met veel groente met het strategisch advies, de inhoudelijke- en communicatie-expertise van Schuttelaar & Partners.

Schuttelaar & Partners gaat Stichting Variatie in de Keuken adviseren over de communicatie- en mediastrategie voor de ‘Gek op Groente’ campagne. Doel is dat iedere Nederlander in 2040 minstens één lekkere, gezonde, gevarieerde, groenterijke maaltijd per dag eet. ‘The Different Dinner’, op 1 oktober a.s., is het startsein van de campagne. Wetenschappers, politici, BN-ers en sporters met affiniteit voor gezondheid en voeding zullen aanschuiven bij een door sterrenchefs gekookt groenterijk diner in Museum Van Loon in Amsterdam. Groente staat in de schijnwerpers, zowel op het bord als in het gesprek.

Het eten van voldoende groente en fruit (200 gram groente en 2 stuks fruit per dag) is belangrijk voor een gezonde leefstijl. Terwijl 80% van de Nederlandse bevolking dat weet, doet slechts 5% het. De laatste jaren is de consumptie van groente verder gedaald. Er ligt dus een enorme uitdaging om de consument te bewegen van weten naar daadwerkelijk doen.

Over Stichting Variatie in de Keuken
Stichting Variatie in de Keuken inspireert professionals en consumenten gezond en duurzaam te koken. De projecten variëren van onderzoek naar consumentengedrag en producteigenschappen tot de ontwikkeling en uitvoering van campagnes voor de promotie van groente en bewustwording over gezonde en gevarieerde voeding.

Over Schuttelaar & Partners
Schuttelaar & Partners werkt samen met haar klanten aan een duurzamere en gezonde wereld. Sinds 1995 adviseert het bureau bedrijven, overheid en maatschappelijke organisaties met zowel strategisch- als communicatieadvies.